Første overvatning er på en P-plads i Bosau ved Plön.

Wismar, en af Hansestatt byerne

Sct. Marie Kirche i Strallsund. Meget gammel, men overdådig udsmykket.Der er et Stellwagen orgel fra 1659.

Stellwagen orglet fra 1659 i Strallsund.

Usedom, Tysklands østligste ø før Polen, med 42 km lang strandstrand.

Aftenstemning ved Moritsburg

Sloss Moritsburg fra 1500 tallet er oprindeligt et jagtslot. Der ses overalt monumenter af August der Starke. Største attraktion er "Federzimmer", der tapetseret med fjer. Der er også en "fjerseng" og vægtæpper vævet udelukkende af tråde med påsatte fjer.

Zwinger Kronentor oprindelig bygget som et smukt barok slot, mu museum med våbensamling, en stor porcelænssamling, malerisamling

Zwinger Wall-Pavillions

Semperoper i Dresden ligger ved Swinger.

Efter Dresden kørte vi til "Lilienstein", et lille hotel, der tilbyder autocampister en overnatning for 10 euro(det forventes til gengæld, at vi spiser på hotellet). Det var fantastisk godt.

Billedet her er fra Prag

Et kendt billede fra Prag

Hvem skulle nu tro, at dette er den mest moderne campingplads nu til nu har besøgt - ALT var elektronisk. Pladsen var lidt svær at finde, men ligger lidt uden for Prag

Her var vi på besøg på slottet Schönbrunn i Wien. Vi havde taget med en turbus, men desværre havde vi for lidt tid. Men det var meget flot, det vi så.

Vi kørte efter en Lidl forretning, men fandt heldigvis denne skønne lille by i det sydlige Tjekkiet

Der var et flot museum, der tidligere havde været et kloster. Det lå højt i landskabet.

En 3 ugers rejse langs grænsen til det tidligere DDR i foråret 2009.

Turen startede den 19. april 2009 og vi kørte mod Schlesvig oh Holstein. 1. rast ved Vogelsang. Første overnatning er på en P-plads ved Bosau ved Plön. Om morgenen kørte vi mod Gromitz, Dassau og Battenhagen, der siden 1803 har været "High Class Wellnes. Vi overnattede på en simpel plads Beckerwitzer Strand ved Wohlenberger Wiek i nærheden af Wismar.
Wismar er en af de gamle Hansestatt byer sammen med Rostock, Lübeck of Hamburg. Onsdag den 22. april kørte vi til Strallsund, hvor Unesco støtter et projekt med genopbygning af Die Alte Stadt. Derefter Rügen, så til Putbus med en "cirkusarena" fra 1500 tallet. Usedom, Tysklands østligste ø før Polen, med masser af udlejningsejendomme, hytter m.v. Så gik det mod Dresden, Vi boede på en dejlig campingplads i Moritsburg, hvor vi selvfølgelig skulle besøge slottet.
Søndag den 26. april besøgte vi Dresden i strålende solskinsvejr.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

11.02 | 20:31

Hej, Har du fundet ud af noget mere side denne side+

...
21.01 | 16:21

Hej Kirsten. Tak for din hilsen på min hjemmeside. Som du ser, har jeg i den grad forsømt hjemmesiden i flere år, men jeg er meget interesseret i at høre mere.

19.01 | 14:50

Jeg stammer også fra Niels Buch 1. slægt. Jeg prøver at finde ud hvor langt vores slægt er identisk. Det ser ud til at vi deler os ved 11. slægt.

...
15.12 | 09:04

Gitte juleklippepyndt

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis